Selasa, 2 Oktober 2012

MEMINJAM BUKU DENGAN JUJUR

Ketika ini, Perpustakaan SK Bandar Pusat melaksanakan pinjaman yang menggalakkan dalam kalangan murid di sekolah ini. Ditambah dengan murid Tahun 6 baru tamat UPSR dan minggu-minggu terakhir sebelum peperiksaan akhir  tahun P4 yang akan berlangsung pada 8 hingga 12 Oktober 2012.

Namun harus disedari, sebahagian buku-buku baru yang dipinjam tidak kembali ke perpustakaan. Mungkin sebab buku-buku tersebut memang baru berada dalam pasaran dan menjadi sebutan dan rebutan pembaca.

Sehubungan itu, Unit Perpustakaan mengingatkan peminjam-peminjam buku perpustakaan agar memulangkan buku-buku yang dipinjam ke perpustakaan bukan mengedarnya dalam kalangan rakan-rakan yang ingin meminjam buku-buku berkenaan tanpa memulangkannya terlebih dahulu ke perpustakaan.

Untuk makluman semua murid dan warga SK Bandar Pusat, Penilaian NILAM akan dibuat pada 15 hingga 19 Oktober 2012. Oleh itu, pastikan anda menyiapkan rekod NILAM sebaik-baiknya. Pada 22 Oktober 2012, Program Fastival Gemuruh NILAM akan dilaksanakan berikutan program Kem Membaca 1Malaysia dan READ 2012 yang akan berlangsung pada 22 hingga 23 Oktober 2012 bagi negeri Pahang.

Sehingga kini terdapat 5 penerima Anugerah NILAM, 8 penerima Anugerah Emas, 9 penerima Anugerah Perak dan 72 penerima Anugerah Gangsa yang akan disampaikan dalam program Fastival Gemuruh NILAM SK Bandar Pusat 2012.

GPM dan JK NILAM mengucapkan tahniah kepada semua yang berjaya.